Onze klanten

Kruidvat

Kruidvat is opgericht in 1975 door de familie de Rijcke. Sinds haar oprichting heeft de keten een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Slechts acht jaar na de oprichting werd het 100ste filiaal geopend en inmiddels telt Nederland bijna 800 vestigingen. In 1992 werd de Belgische markt betreden en ook daar behoort Kruidvat met 168 filialen inmiddels tot de grote spelers. In 2002 werd Kruidvat overgenomen door de A.S. Watson Group.

A.S. Watson Group

A.S. Watson Group (ASW) is de grootste health & beauty retailer ter wereld, met 26 miljoen klanten per week, meer dan 10.000 vestigingen in 53 landen en met meer dan 100.000 medewerkers. ASW maakt deel uit van Hutchison Whampoa Limited. Dit in Hongkong gevestigde concern heeft grote belangen in havens en gerelateerde diensten, telecommunicatie, vastgoed & hotels, retail en energie, infrastructuur en investment. In Nederland kennen wij de bekende winkelformules Kruidvat, Trekpleister, Prijsmepper en ICI Paris XL van ASW. Onder de ASW Group is Kruidvat als voordeeldrogist groot geworden met de combinatie van lage prijzen en een aantrekkelijk en verrassend assortiment. Onder het motto "steeds verrassend, altijd voordelig" is Kruidvat inmiddels de onbetwiste marktleider binnen de drogisterijbranche geworden.

Webfauna liet Kruidvat groeien

Al sinds 2005 werkt Webfauna samen met A.S. Watson aan E-commerce voor Kruidvat. Sinds het begin van deze samenwerking is het winkelformule van de Kruidvat enkele keren vernieuwd en daarmee groter geworden. Webfauna heeft hier online aan bijgedragen. Wij wilden Kruidvat en daarmee ook A.S. Watson de ruimte geven te groeien. Wij ontwikkelden een compleet E-commerce systeem met ProBiz; een overzichtelijke webshop waarbij producten al net zo logisch gepresenteerd worden als in de fysieke winkels en een backend die ervoor zorgt dat er weinig mankracht nodig is om de bestelde producten bij de klant thuis te krijgen. De voorraad van een product wordt automatisch bijgehouden door koppelingen met voorraadsystemen van de verschillende uitlevercentrales van Kruidvat. De betalingen worden automatisch verwerkt en de bestellingen automatisch geleverd. De hele site is zelf te beheersen door Kruidvat. Webfauna heeft tools ingebouwd in de ProBiz backend van de site om conversie, verkoopresulaten en doeltreffendheid van marketingacties uit te lezen en direct rapportages uit te draaien. Na het succes van de Nederlandse webwinkel van Kruidvat, heeft Webfauna hetzelfde voor de Belgische site van Kruidvat gedaan.

http://www.kruidvat.nl/
Waarom Webfauna?
  • Persoonlijke begeleiding
  • Ruime ervaring
  • Betaalbare oplossing
  • Voorop lopen
  • 100% kwaliteit
  • Wij denken met je mee

Ook interesse in onze diensten?

Info aanvragen